דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנתרופולוגיה 

מאת    [ 20/01/2010 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 4690 פעמים ]


 
אנתרופולוגיה היא תפיסה אקדמית שרואה את העולם בכללותו, כלומר כמה מסקנות כלליות אפשר להסיק על הדבר הספציפי ביותר. התפיסה הבסיסית האנתרופולוגית היא פרספקטיבה השוואתית, השוואה בין אוכלוסיות שונות כדי לקבל מסקנות בנושא המחקר. רק התבוננות אמפירית על השונה והמאחד באוכ' שונות יביא למסקנות, כך טוענים בכירי החוקרים. השיטה המקובלת היא התנסות בחיי הקהילה הנחקרת, כלומר מעבר לגור בתוכה, לימוד השפה ולהיות ממש חלק ממנה, על מנת להתחקות אחרי המאפיינים שלה בלי לבוא בצורה אירופוצנטרית או שיפוטית מדי. הפרספקטיבה האינדוקטיבית - תהליך הסקת המסקנות של החוקר צומח מתוך מערכת של עובדות, כלומר מתוך התנסות בחיים עם הנחקרים יוצא החוקר אל תהליך הפקת הידע והסקת המסקנות. זה הביא להבנת הקונטקסט שבתוכו מתקיימים ההרגלים החברתיים של החברה הנחקרת, כלומר אם פעם, בעידן הקולוניאליסטי היתה תפיסה מתנשאת – היום יש ניסיון להבין מה הזמן / המקום / הנסיבות משנים בתפיסה החברתית של חברה מסויימת, וזה מביא למשל לא לחקור רק את השבטים באפריקה או פרו, אלא ממש לחקור את התרבות המקומית – דבר שהביא לפתיחת בית הספר בברמינגהאם לחקר תרבות בשנות ה-70 של המאה ה-20, שמשלב גם תאוריות של מרקס, גנדר, כוח, פוקו, מעמד ועוד.
 
מחקר תרבות מה זה? אוסף של מערכות התנהגות ורעיונות נלמדים שבני אדם משתמשים בהם ע"מ לממש את האינטרסים שלהם וע"מ לזהות את האינטרסים הללו כאינטרסים. רוב ההנחות היום, שמבוססות על אלתוסר, פוקו, בטלר, זיזק ועוד, מדברות על כך שאין אמת אבסולוטית והכל יחסי, הכל נכפה מלמעלה, אידיאולוגית ולכן יש לקחת הכל בעירבון מוגבל, כאילו אנחנו שחקנים שמשחקים את עצמנו. הדעות חלוקות לגבי כמה דטרמיניסטי וחסר מהות הוא הדבר. בעידן של היום כמובן, יש צורך לקחת בחשבון את הראייה דרך התקשורת, עם היתרון הבולט של טלויזיה על שאר המדיות התקשורתיות סקירה כרונולוגית של האנתרפולוגיה האנתרפולוגיה הקלאסית, החלה למעשה כהיסטורה, מאחר והיא ניסתה לברר שאלות היסטוריות – באיזה אופן תרבויות מתפתחות לכדי קדמה. טלויזיה, אינטרנט, על כך מדברים רבות אנשים כמו ברגר, זיזק ובודריאר.
 
מעניינת אתכם קריאה מחודשת בעולם?

רוצים הרצאה טובה לאירוע? אתר מרצים מקצר לכם את הדרך ומסדר לכם את הרצאות הטובות ביותר עם אלפי מרצים המקצועיים ביותר בישראל. אם אתם רוצים הרצאה בנושא זה, פשוט פנו אלינו – לאתר המרצים, ואנחנו כבר נדאג לכל מה שאתם צריכים.

 

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב